06:08 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قرض الحسنه

صندوق های قرض الحسنه مردم یار ایجاد می شوند
نماد برتر- تفاهم نامه همکاری میان معاونت تعاون وزارت کار و سازمان بسیج سازندگی با هدف توسعه اشتغال روستایی و ایجاد صندوقهای قرض الحسنه مردم یار به امضا رسید.
بانک‌ها با آبروی خود و مردم بازی کردند/ کسی توجهی نکرد!
نماد برتر- مردم درخواست کمکی از بانک‌ها در زمان کرونا نداده بودند، اما بانکها خودشان پیشنهاد تعویق اقساط دادند ولی اقساط را از حساب‌ها کسر کردند و بعد از پایان دوره خواستار دریافت یکجای تمام اقساط شدند، مردم را جریمه و حتی تهدید کردند، به ضامن ها اطلاع دادند و با آبروی آنها بازی کردند، بانک مرکزی هم فقط به چند اطلاعیه اکتفا کرد و مردم در بین تخلف بانک‌ها رها شدند.
موافقت هیات دولت با واگذاری اراضی مازاد دستگاه ها برای تامین مسکن کارکنان دولت
نماد برتر- رئیس جمهور در جلسه هیات دولت با قدردانی از وزارت آموزش و پرورش، معلمان، مدیران و سایر عواملی که زمینه بازگشایی مدارس را در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ فراهم کرده اند، گفت: نهاد مدرسه دارای کارکردهای مختلفی است که آموزش تنها یکی از آنهاست و لذا آموزش مجازی، جایگزین کاملی برای نهاد مدرسه محسوب نمی شود.
خبر خوش برای تعاونی های برتر ۹۹
نماد برتر- مدیرعامل بانک توسعه تعاون از اختصاص یک‌میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی های برتر معرفی شده به این بانک در هفته تعاون خبر داد.
زیر و بم پالایشی یکم
نماد برتر- پذیره نویسی پالایشی یکم که باقی مانده سهام دولت در پهار پالایشگاه است، از پنجم شهریورماه آغاز شده و تا ۱۹ شهریورماه ادامه دارد. بر این اساس متقاضیان می توانند از طریق بانک های مننتخب و کارگزاری ها نسبت به خرید واحدهای این صندوق اقدام کنند.
فعلا به کد بورسی نیاز نیست!
نماد برتر- بالاخره پای "پالایشی یکم" نیز به عنوان دومین ETF دولت به بازار سرمایه باز شد و متقاضیان با خرید این صندوق می توانند سهام دار چهار پالایشگاه باشند. اما نکته ای که درمورد این صندوق، مانند دارایکم وجود دارد این است که برای خرید آن فعلا نیازی به کد بورسی نیست و هر فرد با ارائه کد ملی می تواند نسبت به خرید پالایشی یکم اقدام کند.
دستورالعمل بانک‌ها برای پذیره‌نویسی صندوق ETF پالایشی
نماد برتر- دستورالعمل بانک‌ها برای پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق پالایشی ETF منتشر شد که براساس آن متقاضیان دارای حساب در هریک از بانک‌های منتخب می‏‏‌توانند به وسیله مراجعه به درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک‌ها پذیره نویسی کنند.
پرداخت بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در کردستان
نماد برتر- مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان گفت: در حوزه تسهیلات خرید مسکن بیش از ۱۹هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که این میزان دو برابر مبلغ جمع آوری شده در استان کردستان بوده و این نشان دهنده تعهد بانک مسکن نسبت به رفاه مردم و جامعه است.
بانک مرکزی منعی برای ارایه تسهیلات قرض‌الحسنه ندارد/ بنیاد مستضعفان از طریق بانک سینا اقدام کند
نماد برتر- بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیس بنیاد مستضعفان که گفته بود " می‌خواهیم بانک قرض الحسنه تاسیس کنیم، بانک مرکزی مجوز نمی‌دهد، اگر در روزهای کرونایی بانک داشتیم، به مردم وام قرض الحسنه می‌دادیم" اعلام کرد: بنیاد مستضعفان هم اکنون سهامدار اصلی و عمده بانک سینا است که می‌تواند تمام منویات و مقاصد خویش در زمینه اعطای قرض‌الحسنه را بدون هیچ‌گونه محدودیتی اجرا کند.
بخشودگی جرایم بدهکاران بانکی تمدید شد
نماد برتر- بانک مسکن زمان اجرای بخشودگی جرایم بانکی مشتریان را تمدید کرد.
خانه‌های اجاره به شرط تملیک بهترین راه خانه‌دار شدن کارگران
نماد برتر- یک فعال حوزه کار بهترین راه خانه‌دار شدن اقشار متوسط و کم درآمد به ویژه کارگران را خانه‌های اجاره به شرط تملیک دانست و گفت:اگر وام‌های بانکی و ودیعه مسکن را به کارگری که حقوقش پایین است بدهیم گرفتار و مقروض می‌شود و ناچار است از معیشت خانواده‌اش بزند تا اقساط وام را بپردازد.
ETF ها زمینه‌ساز خصوصی سازی واقعی خواهند شد؟
نماد برتر- ۱۱ روز از گشایش پرونده ETF توسط دولت گذشته است و مردم همچنان تا یک هفته دیگر فرصت پذیره نویسی دارند. از آنجایی که یکی از اهداف دولت از فروش سهم خود، خصوصی سازی بوده است، بررسی این نکته که ETF ها چقدر به خصوصی سازی واقی کمک می کنند، از اهمیت زیادی برخوردار است. در این راستا یک کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که اینکه چنین حجمی از دارایی‌های دولت قرار است سیال شود، به شرطی که دولت از مدیریت آن نیز دست بکشد، نشان دهنده آن است که می‌توان به کاهش حجم دولت و رهسپاری کشور به سمت خصوصی‌سازی واقعی امیدوار بود.
آرزوی ۲۸ ساله جامعه کارگری برآورده شد...
نماد برتر- راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار، تعیین سقف زمانی انعقاد قراردادهای موقت کار،‌تصویب سند ملی کار شایسته و امضای تفاهم نامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران از مهمترین اقدامات وزارت کار در سال گذشته بود.
نیروهای بومی در اولویت آگهی‌های استخدام
نماد برتر- اهم خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به راه‌اندازی ۲۰۰۰ صندوق محلی در استانهای مختلف، تعیین تکلیف کارگران مشاغل پروژه‌ای و ساختمانی، اولویت نیروهای شایسته بومی در آگهی‌های استخدام و افتتاح ۳۲۲ طرح تعاونی اختصاص داشت.
امضای دیجیتال بانکی؛ یک یا دو سال دیگر
پایگاه خبری راد: امضای دیجیتال پروژه‌ای است که با مصوبه هیات وزیران از سال 1388 مطرح شده، اما با وجود اینکه برخی بانک‌ها آن را اجرایی کرده‌اند، هنوز به صورت فراگیر مورد استفاده قرار نگرفته است، با این حال گفته می‌شود که این طرح تا سال 1399 یا 1400 به عنوان زیرساخت چک‌های الکترونیک توسط بانک مرکزی اجرایی خواهد شد.